Weekendheimwee

We brachten een heerlijk ontspannen weekend door in de groene oase van de Verscholen Tuin in Deurne. Nochtans was het programma goed gevuld!

Naar jaarlijkse gewoonte hernieuwden we op Walpurgisnacht onze gelofte aan de Arcadia coven. Het werd emotioneel toen we dit weekend ritueel afscheid namen van twee covenzusters maar ook Gwenivra in onze cirkel mochten verwelkomen.

We groetten ’s morgens de dingen met tai chi en middle pilar meditaties, vierden Beltain met oude en nieuwe vrienden, wisselden roti- en zwart zoutrecepten uit, lachten met straffe verhalen uit 25 jaar Arcadia, hoorden vossen ruisen in het struikgewas, hielpen Lous met snoeien in de tuin, maakten de honden blij met ballen gooien, genoten van de wijn (niet alleen die van Laïs), zongen en drumden bij het grote Beltainvuur en eerden Hekate onder het licht van de volle maan.

Na afloop vertrokken we moe maar voldaan elk weer huiswaarts, opgeladen met de energie van de zomer. En we weten: wij zijn zussen en broers van Arcadia en wij zijn blijvend met elkaar verbonden.

Blessed be!

Walpurgisnacht

We kwamen samen in de groene rand rond Antwerpen om samen Walpurgisnacht te vieren (en als Antwerpse coven doen we dat met veel plezier want Walburga is ook de patrones van Antwerpen).

Op deze traditionele heksennacht spraken Joy en Syrah met overtuiging hun gelofte uit naar elkaar en naar de coven en hernieuwden wij de onze: wij zijn zusters van Arcadia.

Daarna vlogen we met Aurora de haag over en dansten we rond het vuur de nacht in met al dat schoon volk (purrrrr) uit de anderwereld, met of zonder hoorns en bokkenpootjes.

#walpurgisnacht #covenbijeenkomst #gelofte